Przepisy wegańskie na każdą kieszeń

niedziela, 15 lutego 2015

Gulasz z zielonej soczewicy

Stanowczo za późno się w tym roku obudziłam jeśli chodzi o ochronę swojego zdrowia w sezonie grypowym. Zamiast przy pierwszych subtelnych symptomach zaaplikować sobie sporą dawkę czosnku, cytryny czy imbiru, zwlekałam z tym do momentu aż choroba rozłożyła mnie na łopatki, zatrzymując na dobre w domu i ograniczając mój świat do rozmiarów łóżka. Jak tylko odzyskałam siły postanowiłam naprawić swoje zaniedbanie. W tym celu przygotował m. in. gulasz z dużą ilością czosnku. Idealne, rozgrzewające danie przy którym łatwo zapomnieć o panoszącej się za oknem zimie.


Składniki:
Soczewica zielona - 250 gr
Pieczarki - 250 gr
Cukinia - 1 średnia
Pomidory - 2 sztuki
Cebula - 1 duża
Czosnek - ok 5 ząbków
Bulion - ok. 150 ml
Przecier pomidorowy - 1 łyżka
Przyprawy: pieprz, pieprz ziołowy, sól, czerwona papryka, majeranek


Wykonanie:
Soczewicę wsypujemy do garnka i zalewamy dwoma szklankami wody. Kiedy całość się zagotuje dajemy przykrywkę, zmniejszamy ogień do minimum i gotujemy do momentu aż cała woda wyparuje. W międzyczasie obieramy pieczarki ze skórki i kroimy w talarki, obraną cukinię i pomidory kroimy w średnią kostkę, natomiast cebulę i czosnek drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy po kolei: czosnek, cebulę, (po kilku minutach) pieczarki, cukinię i na koniec pomidory. Całość zalewamy bulionem i gotujemy na małym ogniu. Kiedy warzywa będą już miękkie całość przelewamy do ugotowanej wcześniej soczewicy, dodajemy łyżkę przecieru pomidorowego i przyprawiamy do smaku.

4 komentarze:

  1. oo bardzo lubie soczewice. Wyprobuje przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dania z soczewicą ;) Bardzo podoba mi się zarówno skład jak i konsystencja. Sama robię często podobne zestawy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł na jedzonko do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj soczewice to ja naprawdę lubię :). Gulasz wygląda super ! Dzisiaj już mam plany obiadowe, ale jutro obowiązkowo gulasz!

    OdpowiedzUsuń