Przepisy wegańskie na każdą kieszeń

wtorek, 14 maja 2013

Chlebek z płatków owsianych

Zrobiłam jakiś czas temu chleb z ziaren z którym spotkałam się tu i tu. O dziwo, mimo mojego początkowego entuzjazmu wypiek nie trafił w mój gust. Duża ilość orzechów i nasion sprawiła, że bardziej niż chleb, przypominał mi on kolby sklejonych nasion, przeznaczone do dokarmiania ptaków;) Owszem smakował, ale nie wyobrażałam sobie jeść go w zastępstwie pieczywa. Wymyśliłam więc sobie chleb z samych płatków owsianych.
Składniki:
Płatki owsiane (2 szklanki)
Siemię lniane - zmielone (3/4 szklanki)
Woda (1,5 - 2 szklanki)
Zioła prowansalskie (3 łyżki)
Oregano (1 łyżka) 

Wykonanie:
Suche składniki wsypujemy do miski, zalewamy wodą dokładnie mieszając. Całość odstawiamy na około pół godziny. Masę przelewamy do natłuszczonej, małej keksówki i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni około 1,5 godziny. Po wyjęciu czekamy jeszcze kilka godzin, aż chlebek całkowicie ostygnie i stanie się zwarty.

22 komentarze:

  1. ooo.. cudowny! Mniam, jaki wyrośnięty :)
    A podany z rzeżuszką-cuudo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niesamowity ! koniecznie muszę zrobić !

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny, na same platki nie wpadlam, "kleje" w ten sposob (siemieniem lnianym) inne, fajne rzeczy, z platkami, ale nie w roli glownej jak u Ciebie. Musi byc fajny smaczek, ciekawa jestem. Nie spodziewalabym sie, ze wyjdzie taki piekny chlebus!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam pewne obawy co do niego, na szczęście okazały się nie uzasadnione;)

      Usuń
  4. Ale piękny Ci wyszedł! Jakbym tylko tak miała piekarnik... :-/

    OdpowiedzUsuń
  5. Smacznie wygląda, upieczony z samymi płatkami, fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny , bardzo fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo zdrowia w jednym bochenku:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyjmij moje wyróżnienie
    http://figasmakiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. i czy ten może być zamiast chleba codziennego? jako pieczywko kanapkowe? do mnie tamte ziarniste nie przemawiają, ale Twój jak najbardziej :) a co z tym ciastem rabarbarowym, opublikujesz?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, ten już się nadaje! Jest wilgotny i mięciutki w środku, łatwiejszy do strawienia niż te ziarniste;)

      Usuń
  10. Robię właśnie wersję chlebka z ziaren na czekoladowo (z karobem i nerkowcami), jak będzie git to jutro się dowiesz ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglada bardzo apetycznie,zaraz postaram sie upiec rownie piekny i mam nadzieje smaczny.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniały ten chlebek, tylko dorwę keksówkę i wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze rozumiem, że tylko siemię jest zmielone, a płatki owsiane są w całości?

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie takiego przepisu szukałam. Koniecznie muszę go upiec jak zjem pieczywko, które dzisiaj upiekłam. Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Własnie takiego przepisu szukałam. Upiekę go jak zjem chlebek chrupki, który dziś upiekłam. Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszny, a zrobienie zajmuje 10 min. Ja dodałam ciepłą wodę i nie musiałam odstawiać na pół godziny, bo za chwilę się wchłonęła. I dodałam pół łyżeczki soli, a następnym razem dodam całą. Bez ziół też świetny i masuje do dżemu czy słodkiego twarożku.

    OdpowiedzUsuń